γίνομαι Πολίτης: ετήσιο αφιέρωμα ΔΔΕ Δράμας 2016-2017 – προγραμματισμός δράσεων

pic21

14183873_1238028346242589_1423209116124074453_n «Το να είσαι πολίτης σημαίνει να συμμετέχεις» (Barber B, 1984. Strong Democracy: Participatory politics for a new age Univercity of California Press, σελ 85.

Ο τίτλος του φετινού ετήσιου αφιερώματος της ΔΔΕ Δράμας είναι «γίνομαι Πολίτης» και ο κυρίαρχος στόχος για τις μαθήτριες και τους μαθητές των σχολείων μας, η ενεργός συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η συνεργασία για το κοινό καλό, ο σεβασμός και η προστασία του Φυσικού Περιβάλλοντος, η συνύπαρξη λαών δίχως προκαταλήψεις και στερεότυπα.

Στην προοπτική αυτή σχεδιάζουμε και υλοποιούμε μία σειρά δράσεων και παρεμβάσεων που συνδέονται με πρακτικές και εμπειρίες που οι μαθήτριες/μαθητές  αποκτούν συνολικά και οι οποίες διαμορφώνονται στο πλαίσιο παιδαγωγικών διαδικασιών εντός και εκτός σχολείου.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται:

(α) Οι επισκέψεις μαθητών και μαθητριών στα δικαστήρια και στην υπηρεσία επιμελητών ανηλίκων και κοινωνικής αρωγής Δράμας, με παρακολούθηση δίκης, ενημέρωση και βιωματικές δράσεις. Οι επισκέψεις θα πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του έτους (Νοέμβριος 2016 – Απρίλιος 2017) στη βάση συγκεκριμένου προγράμματος.

(β) Το project “γίνομαι Πολίτης” που αποτελεί μια πολυμεσική εφαρμογή, η οποία  ενθαρρύνει τους μαθητές και τις μαθήτριες να εντοπίζουν και να εκφράζουν όσα τους ικανοποιούν ή επιθυμούν, αλλά και όσα απεχθάνονται ή φοβούνται, μέσω της σχετικής ιστοσελίδας ή της ειδικά σχεδιασμένης για το σκοπό αυτό εφαρμογής για smartphones (mobile app). Οι απόψεις των μαθητών/τριών καταχωρούνται σε εφαρμογή cloud GIS, συνοδευόμενες από γεωγραφικές συντεταγμένες και αποτελούν τη βάση για τη διοργάνωση δράσεων εντός και εκτός σχολείου με συγκεκριμένα, απτά αποτελέσματα.

(γ) Η διοργάνωση Ημερίδων. Η πρώτη με θέμα: «Ενεργός πολίτης: Ενεργός-Ψηφιακή Πολιτειότητα», προγραμματίζεται να υλοποιηθεί το Νοέμβριο με προσκεκλημένους ομιλητές σε θέματα που άπτονται του γενικότερου ενδιαφέροντος της ενεργούς πολιτειότητας, όπως η κριτική παιδαγωγική, η ψηφιακή πολιτειότητα, η εκπαίδευση για το περιβάλλον, η τέχνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.ά. (Η σχετική ανακοίνωση θα βγει σύντομα). Η δεύτερη θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο των «Ημερών Εκπαίδευσης» 2017 που προγραμματίζεται να γίνουν το Μάιο του 2017.

(δ) Βιωματικά Εργαστήρια σχετικά με την ενεργό πολιτειότητα με θεματικές: «Συνεργασία» «Αποδοχή διαφορετικότητας» και Επικοινωνία» που θα επιμεληθεί το κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δράμας «Δράση». Οι ημερομηνίες υλοποίησης στο χώρο του Κέντρου είναι: 10/11/2016, 22/11/2016, 07/12/2016, 24/01/2017, 07/02/2017, 21/02/2017 και 21/03/2017. Επίσης, βιωματικά εργαστήρια μπορούν να υλοποιηθούν μέσα στο χώρο των σχολείων, κατόπιν σχετικού αιτήματος.

(ε) Δράσεις σε επίπεδο σχολικών μονάδων στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων, Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας και Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

(στ) Η δράση: «Ενεργός Πολίτης – Ψηφιακός Πολίτης» μέσα από δημοσιογραφικές ομάδες μαθητών/τριών με στόχο τη δημιουργία ψηφιακών άρθρων (άρθρα που θα περιέχουν ψηφιακές εικόνες, βίντεο, ηχητικά στοιχεία κ,ά) σε θέματα που θα ενδιαφέρουν τους μαθητές/τριες και θα προσεγγίζονται με κριτική σκέψη και θα περιέχουν προτάσεις. Κάθε μήνα η δημοσιογραφική ομάδα των μαθητών/τριών κάθε σχολικής μονάδας, θα μπορεί να επιλέγει και να στέλνει στη ΔΔΕ Δράμας, ένα πολυμεσικό κείμενο το οποίο θα αναρτάται στο Πολυμεσικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό Me_Magazine (πρόσβαση από το σχετικό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Δράμας).

(ζ) Τέλος, καθώς φέτος συμπληρώνονται πέντε χρόνια από την έναρξη του Πανελλήνιου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης», στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα διοργανώσουμε μία σειρά δράσεων και εκδηλώσεων με επίκεντρο τη μελοποιημένη λογοτεχνία. Η τελετή βράβευσης του διαγωνισμού θα γίνει όπως κάθε χρόνο στη διάρκεια των Ημερών Εκπαίδευσης.

 Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών σε δραστηριότητες θεωρείται ως μία εξαιρετικά σημαντική διαδικασία στη διαμόρφωση των αυριανών πολιτών, στηριζόμενη στο γεγονός ότι οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά στη διαχείριση μιας ομάδας που συζητά, λαμβάνει αποφάσεις, προτείνει λύσεις και επιλύει προβλήματα.

 

Likes (1)Dislikes(0)

Related posts